tisdag 10 juli 2007

Renovering av en BMW R25/3 1955

För snart två år sedan köpter jag en ful ankunge som jag ville renovera till
min fru Lena. Och den skulle vara färdig till den dagen hon får sitt MC kort.

Ja så här skabbig var den och mycket var fel, orginalmotorn satt inte på
fel framskärm och avgassystem läckande tank mm.
totalrenovering var nödvändigt.

Orginalmotorn som var med i köpet renoverades likaså fälgar och nav med nya ekrar.
Ramen blästrades och bakskärmen likaså tanken lagades av en duktig kund till mig.

Och jag fick även tag på en krockskadad framskärm som gick att få stil på med lite svetsarbete och gummiklubba.

Allt lackades med Internationals tvåkomponent lack.


Monteringsarbetet påbörjades i januari.
Nytt orginalavgassystem införskaffdes och den
fula limpan som satt på ersattes med en pagusa
sadel otroligt skön att sitta på.
Nu är det snart final väntar bara på lite ny cromade delar
som posten har slarvat bort och som nu varit på villovägar
i fjorton dagar.
Och Lenas körkort ? det är nära nu.

Detta blir inte hennes vardagshoj utan när vi är

ute och veteranåker och jag kör min BMW R51/3.

BMW stavas som det låter!!



Inga kommentarer: